2016. október 2., vasárnap

Csoki torta (majdnem paleo....)




Amikor otthon voltunk Ancsa barátnőmnél isteni finom paleo csokoládé tortát ettünk. Zolinak annyira ízlett, hogy egyfolytában kérdezgette, hogy mikor sütöm már meg. Egyetlen dolog tartott vissza, hogy datolya van a tésztájában, ami nem éppen cukor barát gyümölcs. A múlt hétvégén aztán vettem friss datolyát. Gondoltam, azzal sütöm meg. Hááááááááát, ha ettetek már ízetlen gyümölcsöt, hát ez az volt.  Így almás pite lett a hétvégi süti, a csoki torta helyett.  Aztán hét közben Tücsokbogár feltette a fb-re  a paleos négerkocká, aminek a tésztája pont olyan volt, amilyet elképzeltem.
Így tegnap megsütöttem a tortát. Valami fantasztikusan finom lett. A tésztája, levegős, könnyű és nagyon csokis.

Hozzávalók:

125 g kókusz olaj
2 db tojás
2 dl víz
50-100 g eritrit ( én 40 g stevia és 40 g kókuszvirág cukrot használtam)
100 zöldbanán liszt
80 g étcsokoládé
1 tk szódabikarbóna

Krém: 

2,5 dl tejszín
100 g étcsokoládé
2 ek kókuszvirág cukor (kellett bele egy kis cukor, mert  90%-os volt a csoki)

A csokit a kókuszolajjal felolvasztjuk, majd kihűtjük. Hozzáadjuk a cukrot és a tojásokat, majd robogéppel habosra keverjük. Tovább keverve bele tesszük a vizet és a szódabikarbónával elkevert lisztet.
A keveréket kisebb, sütőpapírral bélelt tepsibe teritjük és  175 °-ra előmelegített sütőben  30-35 percig sütjük.

A krémhez megmelegítjük a tejszínt és felolvasztjuk benne a csokoládét és egyneművé kerverjük. Ha szükséges hozzáadjuk a cukrot is. Kihűtjük legalább egy órára hűtőbe tesszük, majd robogéppel sürű krémmé verjük. Érdemes a krémet előre elkészíteni.
A kihűlt tésztát megkenjük krémmel.
Eredetileg hosszában félbe akartam vágni a tésztát és úgy megkenni a tortát. De kicsit vastagnak találtam hozzá, így inkább csak rákentem a krémet.





Szuper finom lett. Csak ajánlani tudom mindenkinek. Glutén és cukormentes....






2 megjegyzés: