2010. szeptember 25., szombat

Még egy kis varrás.........






Az első ágytakarónak a blokkjait kézzel varrtam, de az összeállitása már géppel történ. A tüzése pedig megint kézzel, méhviaszon áthúzott cérnával. A méhviasz erősebbé teszi a cérnát.
A második takarót Nórinak csináltam. Nagyon tetszett, ill. tetszik a "Nagymama virágoskertje" . Evvel csináltam meg. Ez teljes egészében kézi varrás. Elég sokat kell vele foglalkozni. először is kell jó sok papir sablont késziteni, majd kiszabni  a  hatszögeket és felfércelni a papírra és így összeállitani a virágokat. Mindenhova vittem magammal sablonokat, anyagokat és férceltem. Nóri abban az időben kezdett versenyszerűen úszni, hetenként kétszer. Ezek az edzések jó alkalmak voltak az öltögetésre.
Nagyon élveztem ezt a munkát. Egyszer megszámoltuk hány hatszög van a takaróban, de már csak arra emlékszem, hogy jóval ezren felül van. A takaró mérete 160x200 cm-







A következő takarót már varrógéppel varrtam, a keresztfiaméknak.  A mintája a "Kunyhó" volt, barna, drapp, vajszínű összeállitásban. Sosem hittem volna, hogy ez a három szín ennyire jól mutat. Sajnos a képet nemrégen csináltam a takaróról és már picit kifakultak a szinek a több éves használat során.







Majd jött egy "szivem csücske" takaró. Eredetileg nászajándéknak szántam az unokahugomnak, de mivel nem lett esküvő, így megkapta egyik nevezetes szülinapjára. A takaróba, az "Ajándékok a varrósdobozból" c, könyvben szerettem bele. Szerintem csodaszép. Nem szokványos.  Egy nagy sziv van a közepén teletöltve mintákkal és a széleken szalagos bordűr, letakarva fehér muszlinnal és avval együtt körbetűzve.




Amikor varrtam ezt a takarót éppen nálunk volt látogatóba a barátnőm és annyira tetszett neki, hogy megcsináltam neki is. Mivel méretre az ő takarója picit kisebb volt, így a szív minta is módosult. Ja és más minőségű a muszlin anyag is (ez azt hiszem organza), ami nem fed annyira és így erősebbek rajta a színek.
De így is nagyon szép.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése