2011. február 4., péntek

Kisérletezem......

.

Zsenilia vágókés
A dolog az úgy kezdődött, hogy kaptam születésnapomra egy "Chenill Cutton" (zsenilia ) vágót. Panaszkodtam, hogy a körkésem nem vág rendesen, így aztán Zoli meglepett evvel a vágóval. Pedig a körkésnek semmi baja, a vágólap okozta a gondot. Olyan sokat vágtam rajta, azonos helyeken, hogy árkok alakultak ki, amiben nem vág rendesen a kés.
Szóval kaptam ezt a vágót és semmit nem tudtam róla, elkezdtem utána nézni a neten és azt gondoltam, nem is tűnik olyan nehéznek ez a technika amihez használják. Így aztán neki estem én is egy mintának. Mindjárt elkövettem azt a hibát hogy inch helyett centiben dolgoztam..... Nem is lett olyan szép a végeredmény. De majd a következő már tuti jobb lesz.

Ehhez a technikához, kell egy alap  és három különbözó szinű anyag, mert az adja a különlegességét, hogy amikor letűzzük és felvágjuk az anyagokat, akkor többféle szin látható:


A három anyagot egymásra tesszük és bejelöljük rajta  a tűzés csikokat.
Itt követtem el a hibát, túl szélesre mértem a csikokat


Letűztem minden második jelölést:


 Majd felvágtam  a három réteget.


A leírások szerint az első mosás után lesz az igazi.



.

8 megjegyzés:

  1. Imregh Magdának van egy könyve a Csodálatos zseníliák Ő Norvégiában él a Norvég Quilt Egyesület vezetője.
    Nagyon sok hasznos dolgot találsz benne lépésről lépésre .

    VálaszTörlés
  2. Szia Marika!
    Köszi. Majd megnézem, ezt a könyvét nem láttam még. Van nekem is könyve tőle.

    VálaszTörlés
  3. Hát légyszives mosd ki, mert kiváncsi vagyok a végeredményre :-) Kirojtosodik? Vagy mi? Miket ki nem találsz :-) Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  4. Szia Luca !
    Igen meg van nekem a könyv abból tanultam meg a zsenilia készítést .Nagyon szeretem készíteni alaposan és érthetőn van leírva a technika .Nagyon kedves melegséges könyv , még mindig átlapozgatom .

    VálaszTörlés
  5. Jaj elfelejtetem tépőzár durva felével ki lehet dörzsölni és "rongyos" lesz

    VálaszTörlés
  6. Képzeld Marika, voltam több könyves boltban is és sehol nem volt ez a könyv. Majd hétfőn megnézem a könyvtárban.
    Úgy döntöttem, hogy megpróbálom "megjavítani". Majd melátom milyen lesz.
    Akkor ezek szerint te is szoktál ilyet csinálni....
    Köszi az ötletet. Én láttam flanelből megcsinálva, na az valami nagyon érdekes lett a kimosás után.
    Utálom, hogy ide nem enged linket feltenni: [b]http://1.bp.blogspot.com/_4rJjxfMELFY/TFsJuNsv1uI/AAAAAAAAFu0/MALI7vgpVVc/s800/Sewing_Heirloom+Cut+Chenille+Baby+Blanket_DSC_8387.jpg

    VálaszTörlés
  7. hát... megnyitni sem engedi! :)))))))))))

    VálaszTörlés
  8. Babóka biztos belemásoltad a "b" betűt meg a zárójelet, mert nekem simán felhozta.
    http://1.bp.blogspot.com/_4rJjxfMELFY/TFsJuNsv1uI/AAAAAAAAFu0/MALI7vgpVVc/s800/Sewing_Heirloom+Cut+Chenille+Baby+Blanket_DSC_8387.jpg
    Próbáld meg most.

    VálaszTörlés