2012. január 23., hétfő

Égetős napom volt..............


.


Minden hétvégén sütök vagy készitek valami desszertet, már nem is tudom mióta. Ez hagyomány lett nálunk. Régebben hétközben is gyakran sütöttem, de mióta felnőttek a gyerekek már  hétvégére korlátozódik inkább.  Szóval általában szombaton szoktam a süteményeket elkésziteni és reménykedem benne, hogy kitart vasárnap délutánig.
Így történ most is, de ezen a szombaton valahogy befészkelte magát Prometheus hozzánk. Csináltam karamell pudingot, ami kishján ehetetlen lett, mert megégett picit a cukor. Aztán sütöttem még tejes kalácsot a vadiúj kenyérsütőben. Na, ez is majdnem hasonló sorsra jutott, mert az új kenyérsütő erősebben süt, mint a régi. Két keverőlapátos Wilfa gépem van, amin meg lehet hosszabbitani a kelesztés és a sütés idejét is 2 x 10 perccel A régi gépben mind a két hosszabbitás szükséges volt ahhoz, hogy szép legyen a kalács színe. Most csak egyszer 10 percet tettem rá és az is hajszál hiján megégette......
Azért szerencsére mindkettő megmenthető volt.

Karamell pudingot gyakran sütök. Férjem első számú kedvence hosszú évek óta, bár mostanában nagyon megingott az elsősége, mióta először megcsináltam Tücsöknél látott "Gesztenyés Petit"-et.


Karamell puding:

6 tojás
1 l tej
1 vaniliarúd
4 ek kristálycukor

1 - 1 és fél dl kristálycukor a karamellhez

A tejet fel kell forralni, a hosszában félbevágott vanialiarúddal, amiből kikaparjuk a beljesét is. Amíg a tej langyosra hűl, megcsináljuk a karamellt.  A cukrot egy ek. vizzel felolvasztjuk és világosbarnára piritjuk, majd rögtön beleöntjük egy kivajazott kenyésütő formába. (Bármilyen más formában is megsüthetjük)
A tojásokat a cukorral habosra keverjük és hozzáöntjük a leszűrt, langyos tejet. Az egész masszát ráöntjük a megdermedt karamellizált cukorra.
A sütőt 160 °C-ra előmelegitjük (légkeveréses 150 °C) és a karamellpudingot belehelyezzük egy nagyobb tepsibe, amit félig megtöltünk vizzel és így sütjük kb. 45 - 50 percig.
Kihülve kiöntjük egy karimás tálra, hogy a folyékony karamell ne folyjon le. 

Tejszinhabbal, karamellszósszal  tálaljuk





Tejes kalács (kenyérsütőben):

Nagyon gyakran csinálom, gyorsan kész van és mindenki nagyon szereti.

1,2 dl  langyos viz
1,2 dl  langyos tej
1 db tojás felverve
3 ek vaj
6,5 dl liszt
4 és 1/2 ek cukor
1 és 1/2 tk só
1/2 csomag száraz élesztő
kb. 10 dkg mazsola

Beletesszük az edénybe a tejet, a vizet, a folyékony(felolvasztott) vajat, a sót, az előzőleg egy kanállal habosra vert tojást.. Erre ráöntjük a lisztet és a lisztre az élesztőt és a mazsolát.
Én a kenyérsütő gyors programján szoktam sütni, az 1 óra 40 perc.


Még melegen kiboritom és gyorsan levágom az egyik végét, mielőtt más elenné előlem :)




.

10 megjegyzés:

  1. Hú de jó!
    Ezt a sült pudingot kipróbálom!
    Köszi!

    VálaszTörlés
  2. Hú ez a puding engem most nagyon megmozgatott. No csak fejben. Köszi szerintem megpróbálom én is. A kalács receptet összehasonlítom és kipróbálom szerintem ezt is!! A tied tejes így az enyémből kiváltható a tejszín, ami nem mindig van itthon. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy régi recept gépi változata. Ilyen tejes kalácsot szoktam húsvétra sütni, csak megfonva.

      Törlés
  3. Nagyon guszta az a karamell puding, elmentettem magamnak. Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Indulok a reptérre. Mire oda érek csinálj egy nagy adaggal! :-)

    VálaszTörlés
  5. Ez a karamell puding nagyon izgatja a fantáziámat, nagyon szeretem a karamell ízét minden formában! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor feltételenül csináld meg. Nagyon finom és igen egyszerű megcsinálni

      Törlés