2013. május 17., péntek

Ünnepi panna-cotta



Ma van Norvégia nemzeti ünnepe. Írtam már bővebben róla az elmúlt években. Ahogy telnek az évek mindig jobban irigykedem a megünneplésére..... Nóritól kaptam egy csokor virágot, mely a norvég nemzeti szinekből összeállitott virágokból áll.




És, hogy mi sem maradjuk ki az ünneplésből, a mai desszertet én is nemzeti szinű bogyós gyümölcsökkel díszitettem. A desszert nagyon egyszerű olasz finomság.

Panna-cotta:

1/2 l tejszín (lehet 2/3-1/3, vagy fele-fele arányban tej is)
édesitőszer
1/2 rúd vanilia 
3 lap zselatin

A tejszint  az édesítőszerrel, a vaniliarúd kikapart belével felforraljuk.  Levesszük a tűzról és egyenként belekeverjük a zselatin lapokat. (nem szükséges előtte beáztatni, de én úgy tettem bele)
Még melegen poharakba töltjük és min. 2-3 órára hűtőszekrénybe tesszük.
Fogyasztás előtt  bármilyen gyümölcs öntettel, vagy gyümölccsel diszithetjük.  Én ma fagyasztott gyümölcsöt tettem rá: piros-, kékáfonyát, piros és fekete szedret, fekete ribizlit.











8 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett és a panna cotta egyszerű desszert:) A norvégok nagyon nemzeti lelkületűek és imádom a népviseletüket, ma is olyan szépeket láttam:) Ma nem sütöttem, mert holnap lesz a lányom szülinapja, így arra készül torta. Szép hétvégét nektek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye? Mi is rengeteg szépséget láttunk a városban ma. Nekem még a sima egyszerű bugnadok is tetszenek.

      Törlés
  2. Szép ünnepet !
    Nagyon mutatós a desszert amit készítettél!

    VálaszTörlés
  3. Hű, de megenném! Jó ünneplést kívánok én is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Küldök neked :) Ennél egyszerűbb desszert nem nagyon van. Próbáld ki!

      Törlés
  4. Köszi a receptet! Remélem, szép napotok volt.

    VálaszTörlés