2013. október 17., csütörtök

Házi kenyér





Nagyon szeretjük az itthon sütött kenyeret. Otthon meg sem fordult a fejemben, hogy kenyeret süssek.  Pedig emlékszem még az édesanyám által sütött kenyerekre, amiket a pékségbe vittük megsütni. És nagyon sokszor vettünk Kecskeméten házi kenyeret, amikor a bátyám ott járt iskolába.
Amikor kikerültem ide, akkor kezdtem kenyeret sütni. Biztosan az is hozzájárult, hogy bár itt nagyon finom kenyereket lehet kapni, de csak a vásárlás napján finom, utána már nem.
Abban az időben hetente sütöttem a sütőben három zabkorpás vagy búzakorpás kenyeret, amiből kettőt mindig lefagyasztottam. Pár évvel később megjelentek a kenyérsütőgépek, ami a elég hamar bekerült a konyhámba és azóta is használom. Volt több féle kenyérsütőm, de a legjobban a mostanit(és az ugyanilyen előzőt) szeretem. Két keverőlapátos, rengeteg programmal, hosszabbiható kelsztési és sütési idővel. Három féle nagyságú kenyeret lehet sütni vele, én a középső nagyságot szoktam, az vált be a legjobban. Többféle kenyeret próbáltam, mind ízlett, de a kukoricás kenyér lett a házi kenyerünk, mert az marad a legtovább friss. Nagyon finom még a zabkorpás is, de az gyorsan kiszárad.

Kukoricás kenyér:

4 dl viz (már nagyon régen nemcsak vizet használok, hanem pl ha zöldséget, vagy krumplit főzök annak a leszűrt levét használom)
3 ek olivaolaj
1 tk só
1 ek cukor, vagy méz, én kenyér szirupot használok
10 dl liszt
1 dl kukoricadara ( zabkorpa, búzakorpa )
1 zacskó száraz élesztő

A keverőtálba beleteszem a vizet, a sót, a cukrot, az olajat, rá a lisztet, a kukoricadarát és az élesztőt, majd a gyors programmal megsütöm. A kelesztési liszt minőségtől függően kell hosszabbitani, de a sütési időt minden alkalommal kétszer hosszabbitom (ez 2x +10 perc), mert mi a sötét kenyeret szeretjük.
Íme az eredmény:





2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a kenyered, nálunk mindig éppen az aktuális új kenyérre mondják, hogy ez a legjobb) Én szinte minden nap sütök vagy kenyeret vagy péksütit, de mi a sütőben sültet szeretjük. Volt kenyérsütő gépem, dagasztásra használtam, nemrég ment tönkre, de újra nem vágyom. De a lényeg, hogy házi legyen, akár 5-6 napig is finom, a bolti addigra bepenészesedik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, engem is ez vitt rá a kenyérsütésre, hogy sokáig, még szárazon is finom. A kenyérsütőgépet én is használom dagasztársra is, nagyon szeretem.

      Törlés