2014. március 2., vasárnap

Csokitorta sárgarépürével ........



Az utóbbi időben Trollanyunál annyi finomságot láttam, hogy egyre csak gyűlt a megsütni való sütik listája. A múlt héten svédben voltunk bevásárolni és feltankoltam kókusz dolgokból és különféle lisztekből. Így azt terveztem, hogy újra megcsinálom a zebratortát, most már kókusz krémmel. Igen ám, de Tamás nem volt elájulva tőle. Neki nem ízlett annyira, mint a család többi tagjának. Azt mondta süssek inkább olyan Nigella féle csokitortát.  Én meg arra gondoltam, ha már csokitorta, akkor inkább kipróbálom Trollanyu sárgarépás paleo csokitortáját.
Végül is mindenki megkapta amit szeretett volna, volt zebra-,  és csokitorta is
Az eredeti recepten csak egy ici-picit változtattam, kókuszcukrot és steviacukrot használtam fele-fele arányban az édesítőszer helyett.


Hozzávalók:
20 dkg főtt sárgarépa pürésítve
15 dkg étcsoki (legalább 70 %,)
10 dkg kókuszolaj olvasztva
1 tk. vaníliarúd
4 tojás szétválasztva
5 dkg erythritol (nálam 30 gr kókuszcukor és 30 gr steviacukor)
5 dkg darált mandula
Jó puhára megfőztem a sárgarépát és még melegen leturmixoltam. A kókuszt az étcsokival felolvasztottam. Amig ezek hűltek, jó kemény habot vertem a fehérjékből és után a tojássárgákat habosra kevertem a cukrokkal és a vaniliával. Majd hozzákevertem a sárgarépát és az olvasztott csokoládét és legvégül a tojások habját. 
Kikent 24 cm-is tortaformába  180 °C-ra előmelegített sütőben 30-35 ' alatt megsütöttem. 
Kivételesen így ettük, ahogy a képen kinéz, mert ísteni krémes és nagyon finom. De tejszínhabbal, vaniliaszósszal és bármilyen bogyós gyümölccsel is szervírozható.

Csak ajánlani tudom, hogy minél előbb kóstoljátok meg. :)





2 megjegyzés:

  1. Hú, ez nagyon jó, még ilyen recepttel nem is találkoztam, amiben főtt sárgarépa van, csak olyannal amiben nyers, reszelt.

    VálaszTörlés