2014. május 13., kedd

Palacsinta másképpen.....



Már nagyon régen készülök palacsintát sütni "másképpen" A múltkor azért vettem pl. hajdina lisztet, mert palacsinta volt a zacskó elején. Húztam halasztottam az időt a kipróbálásra.... Ma aztán leültem a gép elé és elkezdtem nézegetni, hogy melyik variációt válasszam a másképpen készített palacsintához. Végül is nem a hajdinásat próbáltam ki, hanem a zabpehely liszteset. A döntésben főleg az befolyásolt, hogy a leírásokban 10-12  db készitése szerepelt, ennyi nekem meg kevés lett volna, mert  min. 10 darabot mindig megsütök túrósan.  Így aztán több receptet elolvasva, megalkottam a saját palacsintámat.  A hozzávalók mennyiségét ráérzésre mértem.  Nem is saccoltam rosszul, de így is csak 15 db lett és a végén még be kellett kevernem egy kis normál palacsinta tésztát is,

Hozzávalók:  

3 dl zabpehely liszt (kávédarálón ledaráltam a zabpelyhet)
1 dl kukorica keményitő
1 1/2 dl tej
kb. 5 dl ásványvíz
2 db tojás
csipet só
1/2 dl olivaolaj

A zabpehely lisztet, a kukorica keményitőt, a tojásokat a csipet sóval összekevertem, majd a szódavizzel megfelelően higítottam és végül beletettem az olivaoljat is. Fél órát pihentettem, mert a zabpehely ennyi idő alatt szépen megduzzad. Kellett is még hozzátennem ásványvizet
Gyönyörű, vékony palacsintákat lehetett sütni belőle. Nem szakadt, nem ragadt le.




Megtöltöttem citromhéjas túrókrémmel. A tetejét megkentem édes tejföllel és kb. 15 percig meggrilleztem.






 Nagyon finom lett. Nekem jobban ízlett, mint a rendes palacsinta. A próbamennyiség viszont kevésnek bizonyult.






8 megjegyzés:

  1. Nincs mese, duplázni kell a mennyiséget! :) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az lesz. Ez volt a próba. Ajánlom kipróbálni.

      Törlés
  2. Istenien néz ki! Én is - a nagymamám nyomán - így készítem a túrós palacsintát - tejföllel nyakon öntve, a sütőben átsütve. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod min lepődtem a legjobban? Hogy papír vékonyságú palacsintákat lehetett sütni a tésztából. Azt hittem ez nem fog menni.

      Törlés
  3. Hú, hát összefutott a nyál a számban!

    VálaszTörlés