2015. január 18., vasárnap

Narancsos-csokoládékrémes babapiskóta torta, avagy amikor az elrontott sütike is finom.......



Van saját babapiskóta receptem, de már régóta kacérkodtam Trollanyu  babapiskótájával, így gondoltam most megcsinálom azt. Megcsináltam egypár tanulsággal..... 

Hozzávalók:
Babapiskóta:

4 tojás
4 ek eritrin (por)
6 ek darált mandula
2 ek nyilgyökérliszt
1  el kókuszolaj

Krém:

3 dl kókusztejszin
10 dkg  75 %-os étcsokoládé
3 ek kókuszcukor
1 narancs reszelt héja + 1/2 narancs leve

Először megmelegitettem a krémhez a tejszint. Éppen csak elkezdett forrni, levettem és belekevertem a feldarabolt csokoládét és a cukrot. Majd kihűtöttem és hűtőszekrénybe tettem kb másfél órára.
Mielőtt felvertem kitaláltam, hogy teszek bele egy kis narancsot. Nem bántam meg, nagyon finom éppen kenhető állagú krémet kaptam. 

A piskótát Trollanyu receptje alapján csináltam. Kb.  11 percig kevertem a tojást a eritrinnel, gyönyörű habos lett. Aztán beletettem a többi hozzávalót, legvégén az olajat csorgattam az edény faláról Először nem változott meg az állaga az olajtól....  Az eredeti recept szerint nyomózsákból sütőpapirra babapiskóta formákat nyomunk és 180 °C-ra előmelegitett sütőben 10-12 perc alatt megsütjük. 
És akkor itt jönnek a tanulságaim. Mivel nem volt itthon nyilgyökérlisztem, el kezdtem meditálni, hogy mit tegyek bele helyette. Van itthon utimaghéj lisztem, tápióka lisztem, hajdinalisztem, meg gesztenye-, köles-, rizs-, és kókuszliszt. Végül a hajdina mellett döntöttem és ez rossz választás volt, mert nem fogta egyáltalán össze a tésztát, mint a nyilgyökérliszt.   Ezt már akkor láttam, amikor megpróbáltam nyomi a formákat. És ahelyett, hogy tettem volna bele valamelyik másik lisztból, kanállal csináltam a formákat amikt  a tepsin szépen szétfolytak . Azért megsütöttem  és gyönyörű papír vékonyságú babapiskótákat kaptam. Talán még az ostyánál is vékonyabbak voltak egy hajszálnyit. Kihülve  isteni ropogósak lett. Sajnos nem csináltam képet róla....
Először azt gondoltam nem is tudom megkenni a krémmel az egymás mellé fektetett formákat. Nem mondom, hogy egyszerű volt, de nem tudott kifogni rajtam. Az első sort megkentem a krémmel és a második sorban a babapiskótákat merőlegesen fektettem az első sorra és így folytattam. Végül is öt soros tortát kaptam, Nem olyan magas, mint amilyennek kéne lennie, viszont isteni finom.












12 megjegyzés:

  1. Szerintem a fiúk pikk-pakk elfogyasztották..... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még van, de annyira finom, hogy le is kéne venni a cimből, hogy elrontottam :))
      Igaz csak azért van belőle, mert tegnap kaptunk egy negyed orosz krémtortát a szomszédból. Igaz azt is én csináltam a pici fiú szülinapi bulijára, ami elmaradt, mert influenzás lett :(

      Törlés
  2. Ó, a naracs és a csoki az egyik kedvenc ízkombinációm! Ki fogom próbálni! Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Feltétlenül próbáld ki. A boltban kapható babapiskótával gyorsan készen van. Tegnap is finom volt, de ma isteni.

      Törlés
  3. Így is nagyon ínycsiklandó! Szerintem a tápióka lett volna a jobb választás. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az jobb lett volna, meg utifűmag liszt is. Viszont ha olyan kis kosárkát akarok sütni majd, ami bögrére téve szép hullámos lesz, ez tiszta tökéletes hozzá. :)

      Törlés
    2. Igen a tápióka lett volna jó.

      Törlés
  4. Sima keksszel csinálva szerintem gyors és finom. Pl. nálunk árulnak zabkekszet, ahhoz is megy ez a krém. Majd kipróbálom, van még mikulás amit fel kell dolgozni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, úgyis nagyon finom lesz. De a kekszben van cukor én ezért szórakoztam a sütéssel.

      Törlés
  5. De sajnálom, de én is jártam már így egyszer ,akkor piskótatallért sütöttem, és az enyém is lapos lett de isteni ropogós és finom. Szerintem is a tápióka lett volna a megoldás, de a lényeg, hogy finom lett :) Remélem megjelenik a kommnetem most :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, végre tudtál írni. Nem tudom miért van ez így.
      Isteni finom lett a tészta, csak kicsit cicizni kellett vele. :))

      Törlés