2015. július 6., hétfő

Kertem, virágaim......



Régen mutattam meg a kertet. Igaz nem olyan szép mint szokott lenni, mert a felső ablakok cseréje és az oldal lefestése miatt majdnem három hétig állt az állvány a virágok között..... Ez van. De a kert többi részén egymás után nyílnak a virágok.
A legnagyobb kerti orchideám megért az átültetésre. De nagyon nehezen állok neki. Félek, hogy tönkremegy.. Csak az a baj, hogy így is tönkremenne. Szóval szeptemberi feladat lesz.....


Ez az egyik kedvencem, a rózsaszín kompozíció



 A bejáratnál és hátul az balakok között szépen nyílnak a színes lobéliák



 Megint nem tudtam ellenállni a bougenvillának....



 Beindultak a fuksziák, pár nap és teljes virágban lesznek



Teljesen leuralta kertet a kerti harangláb. Ősszel nagy ritkítást kell csinálnom közöttük. Most még becsatlakozott hozzájuk a kék színű gólyaorr is


 

 Boritól kaptam, Hollandiából hozta, de  még nem tudom mi a neve ennek a virágnak....



 Szépen megerősödött a klemátisz ebben az évben



 A török szegfűim nagyon öregek és már csak két tő van belőle



Minden évben tönkre ment a levendulám egészen addig, amig nagy cserépben pátyolgattam. Gondoltam egyet, kitettem  a terasz szélét támasztó nagy kövek közé. És láss csodát, azóta csodás....



 Ez a piros pünkösdi rózsa még otthonról, Nagyapa kertjéből való. Nagyon szeretem. De az új kedvencem ez a halvány színű




 És persze idén is kellett vennem egy hortenziát..... :))



És itt a szarkaláb ami még a tatai telekről származik, többször átültetve... Legalább  15 éves. Tavaly szenvedett, majdnem tönkrement. Idán aztán belehúzött és több virághajtást hozott, a fő virágja több, mint 2 m.




És, ha nem elég a sok virág, akkor bekéredzkedik a vadmálna fenyő sövény között is a kertbe. Jó sokan vannak, Csak enni kell majd.....






2 megjegyzés:

  1. Mennyi virág, mennyi emlék!

    "Nevenincs" holland virágunk nekünk is van, én díszhagymának hívom...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Höhö, ez jó. Díszhagymám van nekem is. Majd utána kell néznem a könyveimben. Mert ugye a papírját nem tettem el....

      Törlés